divendres, 13 de setembre del 2013

ARMILLES


Avui el mar ens esperava amb una tramuntaneta tranquil·la, el cel amb uns núvols carregats i foscos, i nosltres i hem entrat amb l’esperit alegre, ens sentíem bé, amb ganes d’arribar a la barrera d’ones. Érem Claudine (no sé si escric bé el seu nom, em disculparà si no és així, cada dia que passa es porta millor sobre el caiac, forta i valenta), Anna i Maria Giró, Daniel, Lluís i el seu amic Manel, Nardo, Santiago, Mauricio i jo.

Hem palejat contra tramuntana fins Encalladora, on hem enfrontat Sa Freu, avui molt mogut, el vent, encara que no era fort, allí bufava de manera incomoda. Al arribar a la barrera d’ones hem vist que, encara que no eren molt altes, venien trencades i de tots costats. No eren fàcils. Lluís ha bolcat en el pitjor lloc, entre les ones que hem dit difícils. Mauricio s’ha portat de meravella i ha fet el segon rescat en poc temps, dissabte va rescatar a en Nardo.

Cal, però, reflexionar. Quan jo ja tancava els armaris, abans de sortir, ha tornat Lluís per agafar una armilla. M’ha dit que era l’únic que no la portava. Sort que l’ha agafat, perquè amb les ones, quan ha bolcat, l’armilla ha ajudat. Sempre hem de portar, tots, armilla. Jo soc el primer que no la porto sempre, i és un error. També cal que tots coneixem les maniobres de rescat. A la gent nova cal explicar al menys la teoria. Avui Lluís no la coneixia i quan l’hi he dit que s’agafés al meu caiac no m’entenia, no sabia com fer-ho, i al pujar al caiac ho ha fet molt bé, però d’una manera pròpia que avui ha sortit però potser no sortirà un altre dia. Aquest segons que es perden quan no se sap el que s’ha de fer són importants.

Quan hem tornat a la punta de Cap de Creus, on ens esperaven Claudine i Daniel, qui no havien vingut a la barrera d’ones per por a bolcar, hem sabut que Daniel ha bolcat tot sol quan ha quedat en sec a sobre una roca. No ha tingut cap problema, ha pujat a la mateixa roca, ha buidat el caiac i ha tornat a pujar-hi.

La tornada ha sigut fàcil, en un riu de vent, ràpida i sense problemes.


Recordar que dissabte ajudem a la Marnatón. Hem quedat a Portlligat a les 7.45 / 8. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada