diumenge, 16 de setembre del 2012

PENSAMENTS DE LA MEVA MARNATO

Primer de tot, he de dir que m´encanta nedar al mar, m´agrada disfruto molt entrenant, i que gaudeixo del contacte en el mar ! sempre!
Es per aixó que gaudeixo de les curses de llargue distançia i la Marnató de Cadaqués
es fantástique, per el seu meravellós entorn.
Aquesta ediçió, com gairebé moltes altres tenía el problema afegit de la tramuntana ,beneida tramuntana  per mi tantes vegades, que aquest cop semblave`podría fer canviar els plans iniçials.
Pero, no, al final quan el vaixell ens portave a tots els  pinguins, en direcçio a Cala Jugadora, ja saviem que nedariem el que havíem entrenant,millor dit una mica mes perque ens havíem d´acostar mes a costa, per la seguritat de tots.
Sentat, alla, el vaixell , els nervis fan que tots xerrem, riem i gesticulem mes del compte, donç tots estem pensant el que ens espera.Mires les ulleres i les repases, et poses vaselina continuament , tens mes sensaçiò d´anar al lavabo i penses, sempre equivocadament que el gorro no anirá prou bé ..... el çert es que tot i tots estem perfectament pero... amics ens esperem gairebe 7 km dins aquell meravellós mar i aixó ho farem sols, sols, sols.
Sempre m´agrade veure els caiacs, em sento orgullós de ser un d´ells i quan els veig anar cap a Jugadora ja imagino el que está`pasant, ells també tenen nervis, potser mes i tot i no vaig poguer evitar un somriure al pensar am en Mutur i en Toni  intentant posar ordre  en tot aquell  gran grup de "HOMES I DONES PALA"
Per aixó quen donen ordre de saltar del vaixell i anar a la platja a reunirnos amb els nedadors  que havíen anat per terra, jo vaig enfilar de seguida cap els meus amics dels caiacs. L´home mosquit no em coneixía, amb tota la disfresa de nedador, pero vaig estar una estona am la Pilar, en Josep , Natalie i Javi  i quan ja en Toni i en Mutur es disposaven a donar les darreres instrucçións, jo ja vaig desapareixer i vaig anar amb els altres pinguins, dons ja s´havié acabat la broma i ara , tothom havíe de fer la seva feina , nosaltres  a nedar i ells a palejar i dirigir, protegir i orientar.
!Pam, ! la sortida i aleshores no entres en contacte tan sols en l´aigua , ho fas també am colzes, peus ., i fins i tot nedas a sobre i algun cop a sota d´un altre nedador.Cap problema es el de sempre i si es va en compte , mai pasa res . tret d´algun inoportú cop sense mala intençió.
Mentre nedave, he pensat moltes coses, sempre ho faig , a mi em va bé, ajuda quan estas tanta estona.
Al arrivar a l´habituallament prop d´arenella , agraeixo ansiós tot el que em donen, platan, barretes, begudes isostóniques!Que bé que senta, quina falta feie, espeçialment si com jo no he fet el primer habituallament.
Feliç, content i alimentat em disposo a fer l´ultima part del recorregut i he de dir que en aquest moment tot i que tens ganes d´arrivar m´envaeix sempre una sensaçió molt boniquue, Es Cadaqués, el que alla espera, el meu poble, la millor arrivade, el millor final,
L´ultim tros la Rosa i en Nardo(amics us dec un berenar) em varen acompanyar i tot i que em trovave molt bé sempre es d´agrair, semblave un profesional.
Ultimes braçades i els peus a terra de nou , mires les cares conegudes i les que no ho son , t´aplaudeixen et coloquen la medalle i ara si ja distés, saludes la familia , els amics, !Fantastic ! una altre marnató acabade i aquesta darrera amb molta satisfacçió, donç he acabat molt content.
Es aleshores quan el cap çerca  ELS AMICS . ELS MEUS ESTIMATS HOMES I DONES PALA, alla hi son tots pregunten venen, xerrem amb compliçitat , ells encara han de tornar a Port Lligat,
Sense ells no hi hauria Marnató, es ben çert ...GRAÇIES A TOTS  AMICS.
Em quedo una estona , parlant amb els altres pinguins, del temps  que hem fet , i totes les curiositats de la ja concluida cursa i aleshores .... aleshores sempre estic una estona sol, sense ningú a un recó apartat mirant el mar, aquell mar que avuí ha estat ple d´una gent negre , diferent ,que movía braços i cames , de manera estranya, invadint per uns hores la seva rutina, que poc a poc  tornave a la normalitat. a la seva meravellosa normalitat.

!Quina sort tenim de poder gaudirlo!

Salut a tots amics ... !Graçies de nou ! i fins la propera.


MIQUEL  (avuí un dels gairebé 7oo pinguins)

1 comentari: